De technieken van online marketing

De technieken van online marketing

Online marketing omvat alle marketingactiviteiten die online worden uitgevoerd om in contact te komen met klanten of prospects, zoals bijvoorbeeld het onderhoud van een website of blog, sociale netwerken of digitale advertenties. Online marketing is altijd bedoeld om bedrijven in contact te brengen met hun publiek op de juiste plaats op het juiste moment. Tegenwoordig moeten we eropuit gaan en consumenten ontmoeten waar ze het grootste deel van hun tijd doorbrengen: op internet.

Online marketing technieken

Optimalisatie voor zoekmachines, het gaat om het optimaliseren van een website zodat deze de best mogelijke ranking krijgt in de resultaten van de zoekmachines en dus meer natuurlijk verkeer aantrekt.

Contentmarketing

Het gaat om het creëren en promoten van verschillende vormen van content om de naamsbekendheid te vergroten, meer bezoekers te trekken en leads of klanten te genereren.

Sociale media marketing

Deze praktijk bestaat uit het promoten van inhoud en een merk op sociale netwerken om de naamsbekendheid te vergroten, verkeer aan te trekken en leads te genereren.

Kosten per klik (CPC)

Dit is een advertentiemethode die gericht is op het aantrekken van verkeer naar een website. Elke keer dat een internetgebruiker op een advertentie klikt, wordt de zender betaald. Google Ads is een van de meest populaire vormen van CPC.

Affiliatemarketing

Deze op prestaties gebaseerde advertentiemethode omvat het ontvangen van een commissie in ruil voor het promoten van producten of diensten van derden op een website.

Native reclame

Dit zijn inhoudsgestuurde advertenties die naast niet-betaalde inhoud op een platform van derden worden geplaatst. Aan de andere kant beschouwen veel marketeers advertenties op sociale media, zoals Facebook- en Instagram-advertenties, als native advertising. Daarnaast google Ads.

Marketingautomatisering

Marketingautomatisering verwijst naar softwareoplossingen die gericht zijn op het automatiseren van marketingactiviteiten. Het is vaak logisch om repetitieve taken te automatiseren, zoals het verzenden van e-mails, posten op sociale media en bepaalde website-acties.

Marketing-e-mail

Bedrijven gebruiken e-mailmarketing om met hun publiek te communiceren. E-mail wordt gebruikt om inhoud, specials en evenementen te promoten en om contacten door te verwijzen naar de website van het bedrijf.

Online public relations

Bij online public relations draait alles om het ontwikkelen van een gratis online aanwezigheid via webpublicaties, blogs en andere inhoudgestuurde sites. Ze zijn vergelijkbaar met klassieke public relations, omgezet in de digitale wereld.

Online evenementen

Een online evenementenstrategie, met name via webinars, helpt de autoriteit van het merk over een onderwerp te ontwikkelen, zijn publiek uit te breiden en leads te genereren.