Heb je een bedrijfsauto en overweeg je om te investeren in het bestickeren van je auto? Dan is het goed om te weten op welke zaken je moet letten om je reclameboodschap zo effectief mogelijk te laten zijn. In dit artikel geven we je daarvoor een aantal praktische tips.
Focus op de behoefte van je doelgroep
Het belangrijkste van iedere reclameboodschap is dat je focust op de behoeften van je doelgroep. Dus als je bijvoorbeeld zonnepanelen verkoopt dan is de behoefte een lagere energierekening en het leveren van een bijdrage aan een duurzamere wereld. Door de boodschap van de autobestickering af te stemmen op behoeften van je doelgroep is de kans aanzienlijk groter dat je de aandacht van je doelgroep weet te trekken dan wanneer je dat niet doet.
Kijk uit voor een overload aan visuele elementen
Waar het helaas nog vaak mis gaat als het om autobestickering gaat, is de overload aan visuele elementen. Teveel visuele elementen maken de autoreclame te druk ten koste van de effectiviteit. Gebruik daarom alleen visuele elementen die bijdragen aan het overdragen van je reclameboodschap. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een pijl die naar je tekstuele boodschappenlijst wijst. Of het gebruik van een cirkel om een aanbieding.
Gebruik grote letters
Reclameboodschappen die alleen van dichtbij te lezen zijn, zijn niet effectief. Zorg daarom dat je grote letters gebruikt zodat je de boodschap ook van grotere afstand kunt lezen. Probeer de hoeveelheid tekst sowieso te beperken tot één zin, aangezien mensen weinig tijd hebben om de boodschap van de autoreclame in zich op te nemen. Je bent immers zo voorbij gereden.
Laat alle onnodige informatie achterwege
Hoe meer informatie je met de autobestickering wilt communiceren, hoe verwarrender het werkt. Laat daarom alle onnodige informatie achterwege. Denk bijvoorbeeld aan informatie zoals: je bedrijfsadres, KvK-nummer, social media profielen en openingstijden.
In principe is het voldoende als je je website, bedrijfsnaam en telefoonnummer vermeld.
Laat de autobestickering over aan een signingbedrijf
Alle vormen van voertuigenreclame, dus ook autobestickering, vraagt om vakwerk. Bovendien is het bedenken van een goede reclameboodschap ook vakwerk. Daarom adviseren we je om autobestickering altijd uit te besteden aan een signbedrijf. Bij een dergelijk bedrijf werken specialisten in autobestickering die dag in dag uit met de bestickering en het uitdenken van reclameboodschappen bezig zijn. Het is een echte aanrader om van die expertise gebruik te maken.